메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장선희 (상명대학교) 장효진 (상명대학교) 정진이 (상명대학교) 박민수 (상명대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제37호
발행연도
2021.12
수록면
153 - 180 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, in the field of safety education, there is a trend to increase the educational effect of learners by using VR technology. Unlike existing media, VR is regarded as a medium that delivers a new experience to learners, so it is necessary to empirically identify what effects are considered in safety education using it and what factors increase it.
In this study, we reviewed domestic and foreign studies that verified the effects of factors using VR safety education contents, and primarily organized factors and effects. And in order to understand the practical implementation plan of the conceptually defined factors, we investigated VR safety education contents currently in service. Finally, by receiving the expert group’s opinions, it was possible to rearrange the effects related to the characteristics of VR and to categorize and present specific factors.
Through the results of study, it is thought that industry, academia, and research will give guidance on the effectiveness of detailed learning for VR safety education content research and production by providing an in-depth understanding of VR learners.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
참고 문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-688-000204368