메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송진근 (경북대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제30권 제6호
발행연도
2022.6
수록면
447 - 456 (10page)
DOI
10.7467/KSAE.2022.30.6.447

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In a vehicle driving test, altitude data is used to determine elevation gain and calculate driving resistance. However, altitude data acquired from GPS has the disadvantage of low accuracy and missing data. This study proposed altitude standardization in order to increase the accuracy and interpolate the missing data. The altitude was recorded during 20 driving tests on the same route. All the data were accumulated based on latitude and longitude, and the missing data was interpolated by using the smoothing spline method. Positive cumulative elevation gain with high reliability was obtained by using only the altitude data from three driving tests. The accuracy of the standardized altitude was confirmed through driving resistance analysis. Meanwhile, driving resistance was used to calculate engine efficiency. The results showed that the engine efficiency calculated using the individual altitude was unrealistic, whereas the engine efficiency calculated using the standard altitude was constant at 35 %. This indicates that the standard altitude was correctly interpolated.

목차

Abstract
1. 서론
2. 데이터 취득 및 처리
3. 결과 분석 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0