메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤미승 (경성대학교) 김경은 (남서울대학교) 윤정진 (동명대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제31권 제3호
발행연도
2022.6
수록면
317 - 329 (13page)
DOI
10.5934/kjhe.2022.31.3.317

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study aimed to investigate the relationships between perceived school environment, self-esteem, and happiness of children and identify mediating role of self-esteem in the effect of school environment on happiness. This study used the 10th data of The Panel Study on Korean Children (PSKC). The participants were 326 males and 307 females. The results are as follow. First, the perceived physical school environment was partially associated with children’s self-esteem and happiness. Perceived psychological school climate was associated with children’s self-esteem and happiness. Also, children’s self-esteem was associated with their happiness. Second, children’s self-esteem partially mediated the effects between psychological school climate and happiness. However, self-esteem fully mediated the effect between physical school environment and happiness. These results suggest the importance of promoting self-esteem and creating a warm and supportive school to enhance children’s happiness.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0