메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장유리 (경북대학교)
저널정보
일본어문학회 일본어문학 일본어문학 제98호
발행연도
2022.8
수록면
419 - 446 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
A diary that records the everyday life of an individual and his/her thoughts is not only a significant record of his/her life but also serves as a text with which the people of the subsequent era consider the history of the individual in question. Since the 2010s, diaries have been an object of research in various domains, which indicates the value of diaries as a text. In previous studies, the notion of ‘an individual’ has been emphasised in connection with diaries, and diaries have been treated as ‘the record of an individual’ that is not accessible to other individuals. Diaries in the modern education of Japan, however, were written on the condition that they were reviewed by teachers, and they are thus different from the diaries as ‘the record of an individual’, which are written with the writer’s free will. That is, it would be reasonable to assume that the diaries in the modern education of Japan do not directly reflect the secrete aspects of life of an individual and his/her idea. In this article, I analyse the diary of a male student in Daegu from the perspective of communication with reviewers in colonized Joseon, and in so doing, I provide a new interpretation of students’ diary in a colonial era.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0