메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
소신애 (숭실대학교)
저널정보
서강대학교 언어정보연구소 언어와 정보사회 언어와 정보 사회 제25권
발행연도
2015.7
수록면
237 - 268 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the description of the phonological system of Korean in the textbook Reading and Grammar, and suggests some ways for improvement of the textbook. It analyzes the format, terms and contents of the textbook and presents the problems and the possible solutions to them. The main suggestions are as below. Firstly, it is necessary to present a balanced view of the standard pronunciation and the real pronunciation in the textbook. Secondly, if more than one term are generally used for a certain concept throughout school grammar, scientific grammar and language norms then all of them should be presented in the textbook. Thirdly, the phonological identity of /h/ has to be established from the direction that the phonetic and phonological motivations of h-deletion and aspiration can be explained. Fourthly, the ways of description of ‘vowel contraction’ as a ‘phonemic contraction’ should be unified in all versions of the textbook, and the appropriate examples should be presented. Fifthly, the suprasegmentals such as length, tone and intonation need to be presented in the textbook with the mention about the regional and generational differences of them.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0