메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
文英喜 (梨花女子大学) 文準彗 (首尔女子大学) 朴智英 (延世大学)
저널정보
한국중어중문학회 한국중어중문학 우수논문집 2020 한국중어중문학 우수논문집
발행연도
2021.11
수록면
53 - 74 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to identify Chinese characters in Sino-Korean words and it has presented the most useful Chinese characters into a list as a basic data for learning Chinese characters.
According to Vocabulary for Korean Language Education by Grade(2003), the total number that students acquire until the middle school education reaches 21,860 Sino-Korean words and 2,792 Chinese characters. Among them, we excluded rarely used characters and made a useful list of which is composed of 2,309 Chinese characters and are divided into four grades. The number of characters on the list exceeds about 500 characters to that of the basic Chinese characters for teaching(1,800) presented by the current ministry of education. This is because the ministry of education deals with characters for Chinese curriculum whereas we handle characters for use in daily lives. Studying the list is effective in correctly understanding the Korean language as well as memorizing Chinese characters.

목차

1. 前言
2. 国语教育用词汇中的汉字词和汉字
3. 与教育用基础汉字1800字的比较
4. 对教育用基础汉字的建议
5. 结语
參考文獻
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-820-001462695