메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이혜연 (경북대학교 수학교육과) 김보란 (경북대학교)
저널정보
영남수학회 East Asian Mathematical Journal East Asian Mathematical Journal Vol.40 No.4
발행연도
2024.8
수록면
451 - 473 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we aim to develop teaching and learning materials for coding and mathematics convergence classes using Python in middle school. We suggest teaching and learning materials based on computational thinking (CT) using the basic terminology of Python. Many middle school students are familiar with block coding instead of text coding. We provide teaching resources for Basic1, Basic2, and Advanced classes, considering this circumstance. The Basic1 and Basic2 teaching resources contain the basic grammar of Python with simple examples. The Advanced teaching resources are more focused on complicated mathematics and coding problems. We apply these teaching and learning materials to middle school students. The results indicate that this project can be positively applied to learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0