메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

정희선 (부경대학교, 부경대학교 대학원)

지도교수
배상욱
발행연도
2018
저작권
부경대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

이용수5

표지
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, we analyzed the effects of preferential treatment benefits, personalization, and communication, which are the relationship marketing factors of online shopping mall, on the relationship continuity intention through customer satisfaction and the control effect of switching cost on customer satisfaction and relationship continuity intention.
The results of the analysis are as follows.
First, the preferential treatment benefits and communication of the relationship marketing strategy factors showed a positive (+) influence on the customer satisfaction, but the personalization did not have a significant effect on the customer satisfaction. Especially, the preferential treatment benefits of the relationship marketing strategy factor has the biggest influence on customer satisfaction.
Second, customer satisfaction due to the relationship marketing strategy of online shopping mall affects positively (+) on relationship continuity intention.
Third, the switching cost does not have a moderating effect on the relationship between customer satisfaction and relationship continuity intention.
Fourth, based on these results, we discussed the theoretical and practical implications of this study, limitations of research and future directions.

목차

제 1 장 서 론 1
제 1 절 연구 배경 및 목적 1
제 2 절 연구의 구성 5
제 2 장 이론적 배경 6
제 1 절 관계마케팅전략에 관한 연구 6
1. 관계마케팅 전략의 개념 및 특성 6
2. 관계마케팅의 구성요소 10
1) 특별대우 혜택 10
2) 개인화 11
3) 커뮤니케이션 13
제 2 절 고객만족에 관한 연구 15
제 3 절 전환비용에 관한 연구 19
제 4 절 관계지속의도에 관한 연구 20
제 3 장 실증연구 22
제 1 절 연구모형 및 가설설정 22
1. 연구모형 22
2. 가설의 설정 23
1) 관계마케팅 전략과 고객만족과의 관계 23
2) 고객만족과 관계지속의도와의 관계 25
3) 고객만족과 관계지속의도 간에 전환비용의 조절효과 27
제 2 절 변수의 조작적 정의 및 측정항목 29
제 3 절 조사 대상 및 자료수집 방법 33
제 4 장 실증분석 34
제 1 절 표본특성 34
제 2 절 신뢰성 및 타당성 검증 36
제 3 절 연구가설 검증 39
제 5 장 결 론 44
제 1 절 연구결과의 요약 및 시사점 44
제 2 절 연구의 한계 및 향후 연구방향 47
참 고 문 헌 49
설 문 지 62

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0