메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국경영과학회 경영과학 경영과학 제19권 제2호
발행연도
2002.11
수록면
59 - 74 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There have been academic debates upon which measure is mors desirable in measuring service quality between SERVQUAL and SERVPERF. In addition Korean fast Industry is rapldly growlng due to increasing in come and globaiization Our study tried to contribute to both academic and practical issues. We compared SERVOUAL and SERVPERF measures to determine which one is superior to measure service quality in Korean fast food franchise We collected data from two branch restaurants of one American global fast fod franchise system.Regression analyses resulted in that SERVPERF outperformed SERVQUAL. Furthermore We compared the goodness of fit of the two structural equation models of SERVOUAL and SERVPERF respectively. The SERVPERF model showed a much better model fit than the SERVQUAL model did.Thus ws suggest that SERVPERF be used to measure servlce quallty in Korean fast food industry.

Keyword: Service Quality SERVQUAL SERVPERF Fast Food

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-325-013365494