메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송경숙 (동의대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제53권 1호
발행연도
2011.2
수록면
201 - 221 (21page)

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores English as an international and global language with reference to Korean university students’ language attitudes towards standard English and World Englishes, and discusses pedagogical implications. This paper first introduces the notion of international language, and explains the spread and various roles of English around the world. After introducing the notion of standard English, this paper examines Korean university students’ language attitudes towards standard English, as well as learning standard English and World Englishes. It was found that Korean university students consider not only American and British English as standard English, but also Canadian, Australian, and New Zealand English as attractive candidates. Korean university students also demonstrate positive attitudes and open-mindedness about learning English in the Inner Circle countries (U.S, Canada, Australia, New Zealand) as well as English in the Outer Circle countries (Singapore, Malaysia, Hong Kong, Philippine). This paper confirms the critical language pedagogy and paradigm shift in teaching/learning English as an international and global language, and World Englishes.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 국제어ㆍ세계어로서의 영어
Ⅲ. 표준 영어
Ⅳ. 세계 영어들 교육
Ⅴ. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-840-004311934