메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.4 Number.4
발행연도
2004.12
수록면
593 - 613 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper discusses university English education in Korea in terms of major issues and universities' efforts to cope with them for better results. The major issues dealt with in the paper are: English teaching by native speaker instructors, teaching English through English by Korean professors/instructors, ESP/EAP-based education, English education for industrial sectors' needs, multimedia-based English education, and non-curricular English education. Analysis of the questionnaire survey reveals that Korean universities in general mobilize every effort and resource available to help students enhance English proficiency. These concerted efforts of Korean universities are expected to yield students equipped with better communicative English proficiency in their work places after they graduate from universities.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 과제해결 노력들
Ⅲ. 대학영어교육의 효율성 제고를 위해 개선해야 할 사항들
Ⅳ. 맺음말
참고문헌
부록

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-740-014914121