메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박수현 (숭실대학교) 박주영 (숭실대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제21권 제1호 (인문·사회과학편)
발행연도
2012.2
수록면
453 - 462 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to find out the relationship between golf course caddie’s service and repurchase decision making. The participants in the study were 400 user, using 2 driving ranges located in kyunggido. To analyze the data, statistical techniques, such as Descriptive Statistical, Reliability Analysis, Frequency Analysis, one-way ANOVA, t-test correlation and Multiple Regression, were used and results are as follows.
First, age, academic career and golf experience have taken significant effects on the .caddie’s service.
Second, repurchase decision making had no relationship with any factor in demographical feature.
Third, basic service and special service have taken significant effects on the repurchase decision making.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-692-001764897