메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임승현 (대구대학교) 남경완 (대구대학교) 최현준 (대구대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제22권 제1호 (인문·사회과학편)
발행연도
2013.2
수록면
661 - 672 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the different degree of satisfaction on service quality and how servicescape of the sports center affects the service quality satisfaction. In order to study this, users of 10 sports center in D and K city were recruited. Total of 595 subjects were selected and SPSS 17.0 statistical program was used to perform ANOVA, Independent Sample t-test, Correlation Analysis, and Multiple Regression Analysis to obtain following result
First, there is a positive causal relationship between servicescape and service quality satisfaction.
Second, their convenience, functionality, surrounding elements, and aesthetic elements related servicescape recognized by the user had positive effect on satisfaction of effective management.
Third, there is all sub-factors of servicescape had positive effect on user"s satisfaction on convenience

목차

Abstract
I. 서론
II. 연구방법
III. 결과
IV. 논의
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-692-000185658