메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김지은 (관동대학교) 유호 (관동대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제22권 제2호 (인문·사회과학편)
발행연도
2013.4
수록면
115 - 123 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study suggests that when English is integrated with Physical Education, children can be exposed to much more English in an EFL environment though engagement with much less anxiety and stress. However, the research on integrating Physical Education with English is not enough. The purpose of this study is to suggest a teaching model for effective content-based instruction integrating Physical Education with English. For this purpose, Content-based language and Total Physical Response teaching theories are reviewed and analyzed, and then Physical Education classes in English through private education are studied. After that, a teaching model that may be easy to adopt in English Physical Education classes is suggested. This model includes the following elements: Trying to maximize the effect of both subjects, English and Physical Education; effective use of English songs to motive students; use of the simplest expressions with repetition; use of various teaching material to help students’ understanding; effective but careful use of the TPR method; and the use of interesting English games. Lastly, the way to expand English Physical Education classes is discussed.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 현재 우리나라 영어ㆍ체육 통합 교육 사례
Ⅳ. 영어ㆍ체육 통합 수업 모형 제시
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-690-003560086