메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
차수미 (교촌초등학교) 이선 (공주교육대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제35호
발행연도
2015.4
수록면
319 - 346 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to investigate the effects of TPRS on 3rd graders at the different levels of English ability. The participants (n = 22) from an elementary school were divided into three groups according to their pre-test results. For the study, the pre- and the post-vocabulary tests and questionnaires were administered to the participants. The teacher’s reflection journal and the participants’ journals were also analyzed. The findings of this study are as follows. First, TPRS with patterned books significantly improved the participants’ vocabulary learning. Second, the TPRS also had positive effects on affective domains; however, this study could not obtain statistically significant differences in students’ confidence, interest, and anxiety in English learning. The significant change was observed only in participation. Third, the TPRS had different effects on three levels of students. The low level group showed improvement in the listening vocabulary test; on the other hand, the mid-level showed improvement in the speaking vocabulary test. In the affective domains, the mid-level showed the improvement in confidence; however, the low level showed improvement in interest, anxiety and participation in English learning.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 결과 분석
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-705-001418967