메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제42권 제1호
발행연도
2010.11
수록면
359 - 371 (13page)
DOI
10.51979/KSSLS.2010.11.42.359

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the causal relationship between the attribute of professional baseball licensing apparel product, attitude toward product, re-purchase intention, and recommendation intention. 420 spectators who watched the game of the 2009 CJ Ma9ma9 Professional Game were selected. For data processing, SPSSWIN Ver.15.0 and AMOS 7.0. were used. The results are as follows: First, the subordinate factors of the attribute of the non-branded licensing apparel product(ANLAP) were had an effect on the attitude toward a product. Two factors of the attribute of the branded licensing apparel product(ABLAP) were found to have an effect on the attitude toward a product. Secondly, the quality characteristics both in the ANLAP and the ABLAP had a significant effect on repurchase intention. Thirdly, quality characteristics and aesthetic expressiveness in the ANLAP and the ABLAP had a significant effect on the recommendation intention, but that`s not the case with price rationality. Fourthly, the attitude toward both the ANLAP and the ABLAP had a significant effect on repurchase intention and recommendation intention.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0