메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최은숙 (부산외국어대학교)
저널정보
한국어문학회 어문학 語文學 第128輯
발행연도
2015.6
수록면
189 - 213 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this article is to analyze the ‘Empathy’ aspects and multi-cultural educational meanings of the narrative in “Samgukyusa”.
First, I selected texts that contain the exchanges between people and people, people and animals, and culture and culture.
Second, I attempted to analyze the emotional aspects, found the assimilation of emotions, social actions, and an attempt of dis-identity shown in the texts.
Third, I attempted to examine closely the multi-cultural educational meanings of the narrative of “Samgukyusa”. The narrative of “Samgukyusa” shows us the important aspects of a multi-cultural society and contains the feasibility, social impact, and self-reflection of the empathy. So it can give us important implications on the multi-cultural education.
Forward, Methods of empathy education by utilizing the narrative of “Samgukyusa” must to be discussed. That will be my next work.

목차

1. 서론
2. 『삼국유사』설화에 나타난 ‘공감’의 양상
3. 공감을 통해 본 『삼국유사』설화의 다문화교육적 의미
4. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-810-001708544