메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제20권 제1호
발행연도
2015.2
수록면
385 - 412 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the types and the characteristics of students’ spoken self-error correction relative to English proficiency level. This study was conducted in C university, Chungcheong-do, and 28 students took part in the study. The participants transcribed their spoken data and corrected errors by themselves. After that, they wrote learning journals regarding what they noticed about their errors. As research data, self-correction sheets and learning journals were collected and qualitatively analyzed. The findings of the study show that the advanced level group and the intermediate·novice group made similar results. Errors of misformation were the highest for both groups at 48%, followed by those of addition at 39%, and ommission at 13%. This research implies that teachers can give students appropriate feedback and effective teaching guidelines, depending on level, through understanding of student errors. Learners need to focus, not only global errors, but also local errors on their work. Lastly, teacher encourage students to do peer and group work for doing self-correction. It will help students to improve self-confidence and feel comfortable about communicating in English.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000701139