메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제36권 제2호
발행연도
2015.4
수록면
167 - 182 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study created a structural model of the influence of paternal and maternal meta-emotion philosophy and children`s emotion regulation in terms of their social competence and confirmed the nature of the relationship among the variables. For the purpose of this study, data was collected, targeting 363 children in the 5<sup>th</sup> and 6<sup>th</sup> elementary school grades from schools located in Seoul. The main results of this study were as follows: First, both paternal and maternal meta-emotion philosophy had an influence on children`s emotion regulation and emotion dysregulation. Next, paternal and maternal meta-emotion philosophy did not appear to have a significant influence on children`s social competence in a direct manner. The complete mediation effect of emotion regulation in regards to the influence of paternal and maternal meta-emotion philosophy upon children`s social competence was confirmed. It was also found that parental meta-emotion philosophy had an influence upon children`s social competence in an indirect manner through children`s emotion regulation in the period of middle childhood.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002098359