메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고영근 (서울대학교)
저널정보
한국어학회 한국어학 한국어학 제80권
발행연도
2018.8
수록면
33 - 47 (15page)
DOI
10.20405/kl.2018.08.80.33

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is a review of Professor Chung Kwang’s A Study of Foreign Language Education in the Joseon Dynasty(2014). The reviewer introduces first the contents of Chung(2014) and then attaches some remarks on Chung(2011), etc. Through the teaching of spoken Chinese, Mongolian, Japanese, Mongolian and Jurchen, historical Korean governments were better able to conduct diplomatic relations and develop commercial contacts. This tradition continued until the end of the 19th century. Professor Chung treats both curriculum and assessment systems in his analysis; he also details the official interpreter education system in local provinces, and analyzes both textbooks and examination papers from the Sayeogwon or Interpreters’ Bureau of the Joseon Dynasty. Finally, after critiquing Professor Chung’s various publications on the Goguryeo language to date, the reviewer reaffirms Ki-moon Lee’s theory that the Goguryeo language played the role of substratum in the formation of the Korean language.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0