메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이제승 (한양대학교) 박상윤 (위덕대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제73호
발행연도
2018.8
수록면
123 - 134 (12page)
DOI
10.51979/KSSLS.2018.08.73.123

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the influence of relationships of employee’s QWL (quality of working life) in the sports center on job satisfaction and customer orientation. The study analyzed the 288 survey data collected from questionnaires distributed to sports center employees in Seoul area. For the empirical study, frequency analysis and correlation analysis were done by using SPSS21.0. In addition, confirmatory factor analysis and structural equation modeling were done by suing AMOS21.0. The results are as follows : First, QWL (quality of working life) for sports center employee had a meaningful effect on job satisfaction . Specifically, among the factors that constitute the quality of working life, Individual dimension and organization dimension showed a significant influence on job satisfaction, however the management dimension proved to have no significant effect. Second, quality of working life for sports center employee had a meaningful effect on customer orientation. Specifically, among the factors that constitute the quality of working life, Individual dimension and organization dimension showed a significant impact on customer orientation, but the management dimension proved to have no significant effect.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0