메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
徐昌火 (南京大學) 陶景蓉 (南京大學)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第115號
발행연도
2019.4
수록면
239 - 250 (12page)
DOI
10.25021/JCLL.2019.4.115.239

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
At present, international Chinese teaching has entered a new stage of connotative development. Improving the reliability and validity of Chinese proficiency test in listening, speaking, reading, and writing is one of the issues worthy of further discussion. This study investigates the impact of task types on writing score errors, and explores the most suitable task types and number of scorers for evaluating foreign students` Chinese writing ability. By using the analysis method of Generalizability Theory (GT) model and SPSS 22.0 UNINOVA program, the research group completed the G study. The results show that the writing ability of the subjects is the main factor affecting the writing score, and the scoring error caused by the scorer factor is greater than the task type. The D study shows that argumentative writing test is easier to achieve higher reliability, while narrative test has the lowest reliability. In addition, when the number of raters was 3, the generalizability coefficients of these 4 task types reached the ideal level of 0.7. In the end, this paper points out that argumentation should be the first choice for writing tasks of Chinese proficiency test above the intermediate level, and raters should be at least 3 in a group. Meanwhile, effective rater training should be carried out.

목차

1. 問題的提出
2. 研究設計
3. 数据分析结果
4. 結論
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-820-000685580