메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Semin Kim (Jeonju National University of Education) Kangsoo You (Jeonju University)
저널정보
한국정보통신학회 INTERNATIONAL CONFERENCE ON FUTURE INFORMATION & COMMUNICATION ENGINEERING 2019 INTERNATIONAL CONFERENCE ON FUTURE INFORMATION & COMMUNICATION ENGINEERING Vo.11 No.1
발행연도
2019.6
수록면
135 - 138 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, college liberal arts programming classes use traditional programming languages, but they also use block programming tools. In this study, the learning satisfaction was investigated according to the type of programming language and tool. The programming language utilized in this study is Python, and the block programming tool is Scratch. In the group that learns Python through this study, students of engineering and related majors were more satisfied. However, I felt more difficult in learning than in the group that learned Scratch. Therefore, they were able to find ways to increase the satisfaction of classes according to programming language or tools.

목차

Abstract
I. INTRODUCTION
II. BACKGROUNDS RESEARCHES
III. RESULTS OF RESEARCH
IV. DISCUSSION AND CONCLUSIONS
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-004-000919769