메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이현경 (연세대학교) 김인숙 (연세대학교) 이태화 (연세대학교) 김광숙 (연세대학교) 조은희 (연세대학교) 이경희 (연세대학교) 김정희 (연세대학교)
저널정보
한국간호교육학회 한국간호교육학회지 한국간호교육학회지 제25권 제3호
발행연도
2019.8
수록면
312 - 320 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The purpose of this study was to investigate the level of perceived readiness for interprofessional learning and its differences between nursing and other health-related students. Methods: A web-based survey was conducted from April 25 to June 30, 2017 in one university in Korea. A total of 325 undergraduate nursing students and other health-related disciplines completed the structured questionnaire consisting of Readiness for Interprofessional Learning Scale and general characteristics. Data were analyzed by descriptive statistics, t-test, ANOVA, and multiple linear regression. Results: The scores of readiness for interprofessional learning in nursing students were significantly higher than those in other health-related students (t=3.50, p=.001). Nursing students had higher collaboration, professional identity, and roles and responsibilities than other health-related students. The class experiences with other major students was a significant factor related to the readiness for interprofessional learning both in nursing (p=.001) and other health-related students (p=.001). Conclusion: The findings suggest that nursing educators consider the different level of readiness for interprofessional learning between nursing and other health-related students while integrating interprofessional education into nursing education curricula.

목차

서론
연구 방법
연구 결과
논의
결론 및 제언
References

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-512-000981531