메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인체미용예술학회 한국인체미용예술학회지 한국인체미용예술학회지 제16권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
27 - 41 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to suggest an efficient way for a professor’s communication style to build bonding with students and its educational effects in order to determine the educational effects of the professor’s communication styles on the formation of bonding with students. After conducting a preliminary questionnaire survey amongst students from the Department of Cosmetology, 290 copies were used for an empirical study. For data analysis, frequency analysis, factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, and regression analysis were conducted. The study results found the following: According to a factor analysis, three (3) factors were derived in terms of communication styles. In terms of educational effects, two (2) factors were obtained. According to an analysis of the effects of bonding with students on educational effects, a significant effect was found in satisfaction. Regarding a professor’s communication in the future, in addition, there should be further studies on how to improve educational effects by encouraging students to voluntarily participate in discussions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0