메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제45권 제3호
발행연도
2017.1
수록면
344 - 354 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Elementary students have a lot of misconcepts due to characteristics of invisible for ‘Structure and function of the our body’ unit of the 5th grade science. In this study, we developed a STEAM program based on the theme of ‘bone and muscles’ and applied to the 5th grade students in J city to see the influences of the program. The STEAM program of the 7 classes was applied to the experimental group, whereas the theoretical classes according to the 2009 revised curriculum were applied to the control group. Scientific attitudes and basic inquiry ability of the experimental group showed significant differences in the cooperativity domain and expectation skill, respectively, compared to the control group’s test scores. However, there was no significant difference in the creative problem solving abilities between the two groups. Students who attended the study showed higher levels of satisfaction with the STEAM classes. So far, many STEAM programs have been developed and the effects have varied. There were some differences in the views pursued by each developer. We think it will be able to get tips about future STEAM developments and directions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0