메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국동남아학회 동남아시아연구 동남아시아연구 제26권 제4호
발행연도
2016.1
수록면
365 - 404 (40page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The study analyzes errors produced by Korean learners of the Filipino language in their written compositions, presents types and categories of the errors and provides some possible explanations for the cause of errors. The study has conducted a survey and collected 35 written compositions from three different groups (Beginner, Intermediate and Advanced) learning Filipino at three universities in Manila. A total of 213 errors from 349 sentences were analyzed. Errors were classified at three linguistic levels (orthographic, morphological and syntactic) and categorized into five types such as omission, addition, misselection, misorder and blend. It has been revealed that the largest proportion of errors was from morphological misselection at all proficiency levels: Beginner (59.3%), Intermediate (73.4%) and Advanced (77.8%), followed by morphological omission. Types of errors are presented along with examples and possible sources of errors are explained. It has turned out that there were more intralingual errors interlingual than errors at all levels and implications of these errors in teaching are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0