메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Showrooming, or shopping in bricks-and-mortar stores and receiving their services without payment, but purchasing from a lower-priced online retailer, can be detrimental to the survival of bricks-and-mortar stores. This study examines how the gender of young adult consumers with differing shopping orientations view showrooming. The results suggest that showrooming is not just a male or a female phenomenon among young adults. The findings suggest, however, that bricks-and-mortar retailers may possibly be better able to dissuade female consumers from engaging in some showrooming activity more easily than males. On the other hand, online retailers may find it easier to prompt male consumers into showrooming activity than females. Although shopping orientations have been shown to affect individuals’ propensities to engage in showrooming activity and the perceived ethicality of doing so, there appears to be no difference by gender. The results suggest that gender has relatively little effect in consumers’ showrooming activity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (70)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0