메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영남중국어문학회 중국어문학 중국어문학 제83호
발행연도
2020.1
수록면
345 - 372 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The international status and power of a country’s language may change, so that this global age has witnessed many changes occur in the international language environment. It is about time to check and reappraise the direction and development of Korea’s foreign language education policy amid these changes. As all countries have different national sentiments and development backgrounds, their foreign language policies differ from one another. Nevertheless, since the foreign language policy changes and develops according to the government’s development plans or the needs of the times and the society, research on other countries’ Chinese language education policies can provide good references and criteria for revaluating Korea’s Chinese language policy. This study intends to provide suggestions for the development of Chinese language education in Korea and the establishment of related policies, based on the historical development, current conditions, and characteristics of Chinese language education in the US. To this end, this study examined how Chinese language education in the U.S. has been provided under the foreign language policies towards China, which is in a trade war with the U.S., whose first language is the most influential global language.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0