메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제52호
발행연도
2020.1
수록면
11 - 32 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The intention of this qualitative study was to explore the perceptions of peer and teacher feedback. The participants included eleven senior students majoring in English or science education, all of which were interviewed individually twice. Interviews revealed that the students showed strong preferences for teacher feedback and perceived that peer feedback and teacher feedback differed in their quality and quantity. It was found that teacher feedback caused a burden and tension, unlike peer feedback, because students were not familiar with the professor’s feedback styles during individual conferences. However, it was found that the problems of each feedback type had decreased by the end of the semester. In addition, the participants revealed contradictory desires for receiving positive and encouraging comments and at the same time wanting negative feedback as much as possible. Though negative feedback discouraged students to some extent, they strongly expressed the need to receive it in order to get a good final grade in the course.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0