메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생애학회 생애학회지 생애학회지 제9권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
13 - 31 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to explore the meaning of forest experience play for young children by investigating the interactions and plays involved in forest play for young children. For the purpose of this study, a researcher at I Daycare Center in G City, Gyeonggi-do conducted participation monitoring on seven toddlers and interviewed one teacher and seven parents. From March 2015 to the end of December 2015, this researcher collected video and photo data, formal and informal interview data, and field-note of researchers, and analyzed them according to the qualitative analysis method. The results of this study were as follows: Young children formed knowledge together and explored together, learned about the forest, and enjoyed sensory experiences together. They understood each other by building new relationships with peers, teachers and the environment in the forest, and the forest experience play also helped build positive relationships between toddlers and their parents. they felt a sense of unity with the forest, engaged in emotional interaction with the forest, and expressed their positive nature.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (59)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0