메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오정환 (일리노이대학교) 박재호 박석 (광운대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제30권 제1호 (인문사회과학 편)
발행연도
2021.2
수록면
611 - 626 (16page)
DOI
10.35159/kjss.2021.2.30.1.611

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The United States (US) introduced standards-based education in response to the global educational governance that has been driven by an increased emphasis on international comparisons of student performance scores. The area of physical education (PE) also addressed this standards-based movement by establishing national standards, grade-level outcomes and assessment systems. This paper presents how the current standards-based reform for K-12 PE in the US should be revised and reconstructed for the field to secure credibility as a relevant subject within the school curriculum. The field of PE must offer explicit, coherent guidance for local programs and pedagogical practices by specifying standards’ guidelines in a more detailed way and aligning these standards with other primary components of education. An overly rigid standardized curriculum for PE, however, does not seem to be advisable due to regional disparities, specificity of local schools, and sociocultural complexity and diversity. Finally, PE programs must derive from the interests, needs and growth of individual students and their own educational settings.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결과
참고문헌

참고문헌 (62)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-692-001567420