메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
배현순 (Kidsbrown Preschool) 민하영 (Daegu Catholic University) 조우미 (Daegu Catholic University)
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 가정과삶의질연구 제39권 제3호(통권 제163호)
발행연도
2021.9
수록면
137 - 150 (14page)
DOI
10.7466/JFBL.2021.39.3.137

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to develop an intervention program using food for the improvement of 5-year-olds’ emotional awareness and expression and to analyze the effects of this program on 5-year-olds’ prosocial behavior. The subjects of this study were sixty-nine 5-year-olds attending three day care centers located in D city. The experimental group (n=23) participated in food-oriented art activities focused on children’s emotional awareness and expression for a total of 16 times for eight weeks, while the comparative group (n=23) participated in art activities focused on children’s emotional awareness and expression. And the control group (n=23) participated in the daycare program based on the Nuri Curriculum. Their prosocial behavior was measured before and after the experiment. The data were analyzed using ANCOVA. As a result, this program had an effect on the improvement of 5-year-olds’ prosocial behavior. Art activities focused on children’s emotional awareness and expression utilizing food are recommended as necessary activities to develop in order to improve children’s prosocial behavior.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 해석
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-591-002083867