메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
곽근혜 (두원공과대학교) 박순옥 (여주대학교) 박선정 (수원여자대학교) 박복순 (송호대학교) 고가연 (강릉영동대학교) 왕희정 (수원여자대학교) 박병준 (대구보건대학교)
저널정보
한국간호연구학회 한국간호연구학회지 한국간호연구학회지 제4권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
59 - 68 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose : This study is a descriptive survey research in order to grasp the influence of the learning-related variable and the self-regulated learning ability upon class satisfaction given the application of online classes to nursing students. Methods : The convenience sampling was carried out in nursing students at 5 universities from June 1, 2020 to July 30. The questionnaire response data of finally 284 students were analyzed. Data analysis was used SPSS/WIN 23.0 program. Results : The class satisfaction showed a correlation with the quality of instructional content (r=.75, p=.001), the quality of class composition (r=.72, p<.001), the learner to learner mutual level (r=.39, p<.001), the student to teacher mutual level (r=.76, p<.001), the learner to content mutual level (r=.85, p<.001), the self-regulated learning ability (r=.56, p<.001). The quality of instructional content, the learner to content mutual level, and the self-regulated learning ability, which were applied to the subjects, indicated a significant impact (F=147.85, p<.001). Conclusion : An effort is considered to be necessarily made for increasing the quality of instructional content and of class composition, and for improving the online class preparation level in teachers and students through re-designing the online instructional structure.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0