메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
청운대학교 관광산업연구소 관광산업연구 관광산업연구 제9권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
174 - 187 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study suggests a way of improving resort operations process by analyzing the service process of a resort complex with service blueprint analysis. Hospitality industry has been important in the service business and studies in the field have been abundant, however, there were not enough process-level researches on the resort management insofar. In this research, we tried to visualize the service operations process by using service blueprint analysis in order to figure out the factors that reduce the service quality of the resort complex. Then, we also discovered some potential room of improvement in the service process by pointing out seven fail points and three waiting points as well as solutions. We tried to suggest a better solution for the resort complex A to improve its service process by visualizing the overall service cycle, a solution that could be applied to other general types of hospitality facilities. Moreover, service efficiency and the level of service quality could be improved by utilizing the study results in practical service process operation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0