메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제90호
발행연도
2022.10
수록면
403 - 412 (10page)
DOI
10.51979/KSSLS.2022.10.90.403

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The purpose of this study is to perform a meta-analysis of the effects on adolescents’ physical self-concept of the after-school physical education program
Method: A meta-analysis was conducted of 21 publications selected to analyze the effects. The analysis was performed using the Comprehensive Meta-Analysis (CMA) 3.0 Program. Heterogeneity tests were also performed using the Q test and the I² statistic.
Results: First, the overall effect of the after-school physical education program on the physical self-concept among adolescents was found to have a medium effect (ES=.665). Second, physical self-concept had a medium-to-large effect on the after-school physical education program among adolescents. Third, there were no statistically significant differences in age and gender (p>.05).
Conclusion: According to the results of this study, the after-school physical education program is a very effective intervention program to improve the physical self-concept among adolescents. Based on the results of this study, it is imperative that an effective afterschool physical education program be applied among adolescents.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-692-000157846