메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
노기옥 (건양대학교)
저널정보
한국의료시뮬레이션학회 한국의료시뮬레이션학회지 한국의료시뮬레이션학회지 제5권 제1호
발행연도
2021.6
수록면
8 - 13 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Background: Applications such as vSim<SUP>®</SUP> for Nursing are required for non-face-to-face teaching methods with nursing students in relation to clinical practice of infectious diseases, such as COVID-19. This study was conducted to assess a vSim<SUP>®</SUP> program in clinical practice and confirm participant satisfaction with its use.
Methods: During their clinical practice rotation, third- and fourth-grade students undertook 10 and 30 h simulation-based learning, respectively. At the end of the semester, a satisfaction survey on its use was then conducted.
Results: The results suggest that the use of vSim<SUP>®</SUP> can be used with nursing students in clinical practice. Satisfaction with the program was positive among those fourth-grade students who had a little more hands-on experience and prior knowledge of simulation-based learning. Overall, satisfaction levels were moderate with using vSim<SUP>®</SUP> but low with the content and duration.
Conclusion: To supplement the improvements identified in this study, simulation-based learning programs comprising more diverse scenarios should be developed as an alternative to clinical practice for nursing students.

목차

서론
연구 방법
연구 결과
논의
결론 및 제언
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-510-000220276