메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유영선 (울산과학대학교) 공경란 (울산과학대학교)
저널정보
대한근관절건강학회 근관절건강학회지 근관절건강학회지 제29권 제3호
발행연도
2022.12
수록면
185 - 193 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study aims to provide basic data for future nursing education by identifying the effects of flipped learning-type project-based learning on nursing college students" self-directed learning ability, self-leadership, and academic self-efficacy. Methods: It is a pre-experimental study designed before and after a single group to verify the effect of flipped learning project-based learning on nursing students" self-directed learning ability, self-leadership, and academic self-efficacy in 81 third-grade nursing students. Results: No statistically significant difference in self-efficacy (t=-0.80, p=.545) but self-directed learning ability (t=-3.85, p<.001) and self-leadership (t=-5.18, p<.001) were found to have a statistically significant difference before and after. Conclusion: Flipped learning-type project-based learning was confirmed effective in improving nursing college students" self-directed learning ability and self-leadership. Therefore, instructors will need to develop and apply teaching methods that provide learners with opportunities for pre-learning and carry out learner-centered projects to improve nursing college students" self-directed learning ability and self-leadership.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의
결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0