메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim GeunSub (Port Research Department Korea Maritime Institute Busan 49111 Republic of Korea) Lee EunSu (Management Department School of Business New Jersey City University Jersey City NJ 07311 USA) Kim BoKyung (Port Research Department Korea Maritime Institute Busan 49111 Republic of Korea)
저널정보
한국해운물류학회 The Asian Journal of Shipping and Logistics The Asian Journal of Shipping and Logistics Vol.38 No.1
발행연도
2022.3
수록면
19 - 24 (6page)
DOI
10.1016/j.ajsl.2021.11.003

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Container ports or terminal operators need operational efficiency and effective management to gain global market competitiveness, as world container ships continue to be larger, global shipping alliance reshuffles and becomes larger. This study investigated the effects of integrated operations of the existing separate container terminals using scenario analysis. The scenario analysis is attempted based on actual vessel arrival data on additional effects that Busan New Port can obtain from the use of a infrastructure pool by consolidating all five terminals. The results explain the benefits of terminal consolidation: the reduction of a vessel waiting time, balanced utilization across terminals at the port, and an increase of overall profits to the actors. © 2021 The Authors. Production and hosting by Elsevier B.V. on behalf of The Korean Association of Shipping and Logistics, Inc. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http:// creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/). CC_BY_NC_ND_4.0

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0