메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
우레나 카스트로 줄리사 메르세데스 (홍익대학교 국제디자인전문대학원) 김보연 (홍익대학교)
저널정보
한국브랜드디자인학회 브랜드디자인학연구 브랜드디자인학연구 제22권 제1호
발행연도
2024.3
수록면
85 - 96 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In recent years, with the increasing popularity of language learning mobile applications, the implementation of gamification principles has become crucial in the construction and design of these platforms. After analyzing theoretical aspects, this study delves into the basic gamification principles implemented in Duolingo and Rosetta Stone as Korean language learning applications, examining how reward systems, customization, and social interaction influence motivation among users. The study uses qualitative research methods to collect information from user’s perceptions and preferences regarding the gamification elements within both apps, including usability reviews and in-depth interviews to gather data. Findings indicated that most participants prefer game-based learning. For this reason it is important to understand that gamification plays an important role in UX design for the continued success of mobile language education platforms. One of the main challenges with gamification is that no single theory can fully explain how it works. Therefore, it is necessary to continue analyzing and providing insights to understand how gamification can motivate users when learning a language. This research aims to examine the effectiveness of basic gamification principles to offer further insights to educators, designers, and developers on how to optimize the use of gamification in UX design.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0