지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
한국인 영어 학습자와 영어 원어민의 단어와 문장 단위에서의 말하기 조정 비교
새한영어영문학
2024 .11
한국인 영어 학습자와 영어 원어민의 말하기 조정: 문장 단위 발화에 대한 성별의 영향
영어교육연구
2024 .09
수준별 한국인 영어 학습자의 영어 유음 /l/ 음향 분석
영어영문학연구
2022 .08
Acoustic analysis of English lexical stress produced by Korean, Japanese and Taiwanese-Chinese speakers
말소리와 음성과학
2018 .03
L2 언어 인지ㆍ발화 과정에서의 말하기 조정에 대한 성별과 영어 능숙도의 영향
새한영어영문학
2022 .08
Word class information in perception of prosodic prominence by Korean learners of English
말소리와 음성과학
2019 .12
한국인 영어학습자들의 영어 주강세 발화 : 강도와 길이 중심으로
음성음운형태론연구
2018 .12
한국인 영어학습자의 영어 모음 발화 분석: 음향 분석과 발화이해도에 관한 비교 연구
영어학연구
2021 .08
Preparing Korean EFL learners for English Communication with World Englishes and EIL
Journal of Asia TEFL
2020 .01
An acoustic analysis of Korean EFL learners’ English prosody : A longitudinal study
음성음운형태론연구
2016 .04
Comparisons of the Rhythm and Speech Rate in Paragraph Reading between Native, Chinese, and Korean Speakers of English
영어영문학연구
2022 .12
Production of English final stops by Korean speakers
말소리와 음성과학
2018 .12
The impact of language-learning environments on Korean learners’ English vowel production
말소리와 음성과학
2017 .06
L1-Korean L2-English Speakers’ Performance of Refusal Speech Acts in EFL and ELF contexts
응용언어학
2022 .12
Acoustic correlates of L2 English stress : Comparison of Japanese English and Korean English
말소리와 음성과학
2018 .03
L1 and Gender Effects in Korean Learners' Production of English /s/
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2019 .01
The effect of pronunciation teaching on the realization of English rhythm by Korean learners of English
말소리와 음성과학
2022 .06
Korean Nasalization as L1 Interference on English Production by Korean EFL Learners
현대문법연구
2022 .12
한국인 학습자의 영어와 한국어 모음 인지동화현상
언어과학
2016 .01
Acquisition of English speech rhythm by Chinese learners of English at different English proficiency levels
말소리와 음성과학
2019 .12
0