메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
윤정로 (현대자동차) 조성현 (현대자동차) 유성재 (현대자동차) 김건상 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2024년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2024.11
수록면
1,749 - 1,755 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Many OEMs are using regenerative braking in electric vehicles because it converts kinetic energy into electrical energy and allows charging and braking while driving at the same time. However, increasing the amount of regenerative braking may deteriorate the vehicle's drivability or stability, so a multi-faceted review is required. Thus, strategy to increase regenerative braking for the reason of maximizing EV efficiency should be checked quantitatively first. This paper, thus, focuses on investigating the EV efficiency based on VCRM customer real driving big data, to analyze the advantage amount of efficiency when the regenerative braking allowance is expanded. By this data, the simple conclusion and the necessary future works are discussed.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0