메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송휘영 (영남대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第64輯
발행연도
2015.2
수록면
481 - 502 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to check the present condition of Japan’s Dokdo education and to examine the directionality of the movement of intensified Takesima/Dokdo Education by focusing on The Final Report(2012.3), from which the implications for our Dokdo education will be deduced.
The Final Report mentioned above decided to use social studies textbooks in each subject in the field. In addition, for each course ‘Exercise’, and ‘Guideline for Map’, ‘Data /Historical Materials’ including glossary are specifically presented. In addition, Takesima/Dokdo Education of Shimane Prefecture will be good example for others, and increasingly will be used in the field of school education. It is clear that the guideline of Shimane Prefecture is sure to be spread throughout the country and the number of textbooks which defines Takesima/Dokdo belonged to Japan will increase. Qualitatively and quantitatively, this trend will be reinforced in various social studies textbooks.
In our side, to respond to these Japanese education based on new teaching guideline, the contents of present auxiliary textbook including description of Dokdo in social studies textbooks need to be reorganized. Reform of Dokdo education appropriate to the student’s eye-level will be made in the manner of which students at each level can easily understand and be interested in Dokdo.

목차

1. 머리말
2. 일본 학교교육에서 독도에 관한 동향
3. 일본 고등학교 독도 교육의 현황분석 : 시마네현의 경우
4. 일본 독도 교육의 방향성
5. 맺음말
【參考文獻】
要旨

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-913-001412369