메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안대천 (인하대학교) 주진혁 (인하대학교) 김미정 (제주국제대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제27권 제7호(통권 제95호)
발행연도
2015.7
수록면
219 - 239 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the structural relationship between brand image of country of origin, perceived risk, and purchase intention of airline services. The difference in this chain of relationships is also examined between full-service airline and low-cost airline companies. The results from a sample of 223 Chinese tourists in Korea show that brand image of country of origin influences perceived risk, which, in turn, influences purchase intention. The effect of brand image of country of origin on purchase intention is also found to be significant. And, there is a significant difference in the effects of brand image of country of origin on perceived risk and purchase intention between full-service and low-cost airline services. These findings suggest that airline marketers should recognize the importance of developing and reinforcing brand image and the utilization of country of brand information. In addition, marketers should consider the difference in the effect of brand image of country of origin between full-service carriers and low-cost carriers.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-001788274