메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정학 (경희대학교) 조혜경 (경희대학교) 이지혜 (경희대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제24권 제4호 (인문사회과학 편)
발행연도
2015.8
수록면
941 - 957 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to provide the data for golf marketers by identifying the relationship between web-site quality of golf product, web-site satisfaction, reliability and purchase intention. The data was collected in golf practice ranges located in Seoul and Gyeonggi Province 330 questionnaires were given out to golfers who have experience purchasing golf products through online shop. A total of 312 questionnaires were used as a final validity sample and the data from this study were analyzed using frequency analysis, exploring factor analysis, reliability analysis, correlation analysis and multiple factor analysis were used.
First, ‘service quality’ and ‘information quality’ sub-factors of golf product web-site quality influenced on web-site satisfaction. Second, ‘service quality’ and ‘information quality’ sub-factors of golf product web-site quality influenced on web-site reliability. Third, ‘service quality’ and ‘information quality’ sub-factors of golf product web-site quality influenced on purchase intention. Fourth, golf product web-site satisfaction influenced on reliability. Fifth, golf product web-site satisfaction influenced on purchase intention. Sixth, golf product web-site reliability influenced on purchase intention.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (83)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-001867848