메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강성배 (동국대학교) 김광현 (동국대학교) 김지용 (동국대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제16권 제4호
발행연도
2016.8
수록면
143 - 162 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to identify the casual relationship between class engagement, student-faculty interaction, integration of experiences, self-directed learning competency and learning outcomes of college freshmen. The data of this study collected from sample of 328 students. The statistical methods used confirmatory factor analysis and structural equation modeling(i.e., PLS). The result of this study shows that confirmed students’ attitudes towards self-directed learning competency; in other words, class engagement, student-faculty interaction, and integration of experiences has a significant effect on improving self-directed learning competency. The most important results of this study shows that integration of experiences effects self-directed learning competency and we found that self-directed learning competency has a significant effect on learning outcomes.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형과 가설
Ⅳ. 연구조사 설계
Ⅴ. 실증분석
Ⅵ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-323-001147394