메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
조현석 (현대자동차) 이병림 (현대자동차) 장세현 (현대자동차) 박영대 (현대자동차) 김민준 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2015년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2015.11
수록면
401 - 408 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Vehicle has the characteristics that steering wheel is returned a neutral state automatically when release the hand. Such steering returnability originating from tire forces and moments. And reaction torque is generated through the rack and column depends on suspension and steering geometry. It is important to accurately predict and design because steering returnability is related to steering performance. In this study, vehicle modeling including steering and suspension friction model is performed to estimate steering returnability. And then using DOE(Design Of Experiments) contribution analysis. Through this process to confIrm the root cause and propose ways to improve for remaining angle and laterality after returned a steering wheel.

목차

Abstract
1. 서론
2. 복원 메커니즘
3. 해석 모델
4. 민감도 분석
5. 결과 분석 및 고찰
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-556-002267138