메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권재윤 (상명대학교) 김종희 (상명대학교) 최경근 (상명대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제27권 제2호 (인문사회과학 편)
발행연도
2018.4
수록면
879 - 896 (18page)
DOI
10.35159/kjss.2018.04.27.2.879

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the policy implications through analysis of arts culture education in school by counties. The systematic review of literature used in this study consisted of five steps: ‘document search’, ‘document selection and selection’, ‘document extraction’, ‘document analysis’, and ‘discussion of analysis results’. The number of documents identified through database search was 1,089, the number of selected documents through format sorting is 889, the number of selected documents through content sorting is 635, 211 were selected. All of this process was done by setting criteria for selection of literature. The results were as follows. First, it was understood that the orientation and continuous expansion are achieved through the understanding of the arts education policy. Second, the policies and trends of arts and culture education in various countries were found through the policy of England, France, Japan and Ireland. Third, the policy situation of arts and culture education has been led by the Korean government. Fourth, the school arts and arts education can be understood as aesthetical linking of the subjects, building a system connected with the local community, close cooperation with the institutions, applying and expanding the traditional culture, and establishing the culture for the enjoyment of arts.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 문화예술교육 정책의 이해
Ⅳ. 각국의 문화예술교육
Ⅴ. 학교문화예술교육의 정책적 현황
Ⅵ. 학교문화예술교육의 정책적 함의
참고문헌

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-692-002070589