메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장지효 (전남대학교) 안병규 (전남대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제87집
발행연도
2018.12
수록면
477 - 498 (22page)
DOI
10.21296/jls.2018.12.87.477

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to make a comparative analysis of communication strategies that Korean teachers and native speaker English teachers use. Toward this end, four forty-minute classes taught by four respective teachers (two Korean teachers and two native speaker English teachers) at an English Experience Center were transcribed. Analysis was then made of the use of communication strategies by the teachers within the framework of Dörnyei and Scott (1997). Results showed that the two groups of teachers had some differences in the use of communication strategies: The Korean teachers often used mime, all-purpose words, and code-switching while their native speaker counterparts frequently resorted to mime and repetition. Differences were also observed between the teachers regardless of their language backgrounds. It was observed that the differences could be partially attributable to the learning and teaching backgrounds of the teachers.

목차

1. 서론
2. 문헌연구
3. 연구방법
4. 결과 및 논의
5. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0