메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제16권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
37 - 56 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines how secondary English school teachers perceive English education from a critical approach. A qualitative research method was employed with six secondary English teachers. The data were collected from in-depth, semi-structured interviews. Findings demonstrate that those teachers had a negative view on current English education since it only functions as a screening tool, and it focuses too much on reading. However, those teachers presupposed English as an important language, i.e., regarding English as a practical and useful tool for the wider world. Therefore, they could not assess English education with a critical approach, thus struggle to encourage students to learn English and acquire such a useful tool, by-passing social problems and negative results English education might cause. Such a nonpolitical and noncritical view toward English education, as Canagarajah (1999) points out, only leads to accommodation or domination. This study suggests taking a critical approach to the aims of English education, teaching practices, and unproblematized assumptions English education presupposes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0